BITÀCORA

Recopilació setmanal de les activitats realitzades durant l'estança de pràctiques a l'IES Montserrat Roig.


Setmana del 1 al 9 de febrer:
Setmana d’inici i presa de contacte amb l’institut i l’ambient de l’IES Montserrat Roig.
El primer dia tinguérem una reunió de benvinguda amb el secretari del centre, el qual ens va fer una breu explicació de l’organització del centre, els alumnes, els cursos que s’imparteixen, els documents del centre, etc.  Posteriorment ens van presentar el nostre tutor, que ens va fer entrega de l’horari i ens va fer una breu ruta perquè coneguérem el recinte. Aquest mateix matí vam assistir a la reunió de tutors per conèixer la dinàmica que es segueix i de quins temes es parlen.

Al llarg d’aquesta setmana tan la meua companya d’especialitat com jo vam assistir a les diferents classes on ens vam presentar als i les alumnes i vam conèixer tots els cursos que imparteix el nostre tutor: 1r ESO, 4t ESO, 1 BATX i FPB mòdul de perruqueria. Durant aquests dies vam estar observant les classes i ajudant i resolvent dubtes durant la realització d’exercicis a l’aula.

Setmana del 12 al 16 de febrer:
Durant aquesta setmana ens he anat poc a poc familiaritzant-me amb les classes i coneixent els i les alumnes. Tot i que principalment estic observant les classes,  m’involucre cada vegada més ajudant-los amb els dubtes que els sorgeixen quan treballen a classe.

Durant aquesta setmana també he assistit a les sessions de tallers que s’organitzen a l’hora de tutoria. Els i les professores del centre han organitzat un conjunt de tallers als quals els i les alumnes es poden apuntar lliurement (taller de debat, taller de música, taller de zumba,...) i s’organitzen a l’hora de tutoria alternant-se, una setmana tutoria amb el tutor del grup i altra taller. Aquests tallers s’imparteixen per uns 2-3 professors del centre.

A més vaig assistir a un altra reunió de tutors en la que es va parlar sobre l’organització d’horaris per a xarrades impartides per personal extern al centre al llarg del més de març: educació sexual, islamofòbia, xarrades pel dia de la dona treballadora (8M).

Setmana del 19 al 23 de febrer:
Durant aquesta setmana he continuat observant les classes i he començat a preparar la unitat didàctica de l’assignatura d’especialitat Ciències Naturals. En concret impartiré el tema de La Informació Genètica als alumnes de 4t d’ESO. Per a la seua preparació el meu tutor m’ha facilitat la programació didàctica d’aquest nivell que m’ha servit d’ajuda per estructurar i redactar la programació didàctica que he d’entregar. També he començat a preparar el tema de plantes que impartiré la següent setmana als alumnes de 1r d’ESO.

Aquesta setmana vaig assistir de nou a la reunió de tutors, en la qual van parar sobre el problema de la falta de puntualitat a l’hora de recollir dels diners del viatge de fi de curs de 4t d’ESO, així com possibles solucions per evitar que es tornen a repetir aquests problemes en l’organització de futurs viatges. També es va parlar de la vaga feminista del 8 de març, i de possibles activitats que es realitzarien aquest dia en el centre.


Setmana del 26 de febrer al 2 de març:

Durant aquesta setmana he començat a donar classe  de Biologia i Geologia als i les alumnes de 1r d’ESO ( als dos cursos que té el meu tutor).  Són dues classes complicades amb alumnes molt dispersos, per la qual cosa he intentat preparar activitats que els pogueren resultar més entretingudes.

(1)    Una fitxa amb espais i definicions per completar. Introducció del tema de les plantes, principals diferències entre plantes i animals i procés de fotosíntesis.
(2)    Activitats per a l’estudi de la fotosíntesis i el fototropisme. Han plantat llentilles en gots de plàstic i cotó, i s’han dividit en 2 grups. Un grup deixarà les plantes a fosques i l’altre amb llum durant una setmana.  Posteriorment els que tinguen les plantes amb llum les cobriran amb una caixa que tinga un forat per estudiar el fototropisme. Finalment compararem els resultats.


He assistit a la realització de 2 exàmens a 4t i 3r d’ESO i he ajudat al meu tutor a vigilar als alumnes per evitar còpies durant la realització del mateix. A la resta de cursos he continuat assistint i participant en la classe resolvent dubtes i ajudant a posar ordre. També he fet una guàrdia i he assistit al taller de debat que s’organitza a l’hora de les tutories.

 Setmana del 5 al 9 de març:
Durant aquesta setmana he continuat donant les classes als i les alumnes de 1 d’ESO. He continuat amb el temari de les plantes i hem estat estudiant les parts de la flor i la polinització amb una fitxa. A més també els vaig proposar eixir al pati per buscar fulles i perquè les classificaren segons una plantilla que els vaig proporcionar. Després em van haver d’entregar en un full les fulles pegades i classificades. Pense que aquesta activitat els va agradar, tot i que alguns no m’entregaren el resultat. Són unes classes molt disperses raó per la qual em vaig plantejar proposar-los activitats un poc diferents per mantindre’ls motivats i motivades.

Pel que fa a la resta de cursos vaig assistir a les classes i vaig atendre tots els dubtes que els sorgien. Els alumnes comenten que els agrada tindre a més d’un professor/a per preguntar dubtes i que els ajude, sobretot el curs de FP básica.


Setmana del 12 al 16 de març:
Durant aquesta setmana he finalitzat amb el tema de las plantes amb els alumnes de 1r d’ESO. He començat a donar una classe en l'assignatura de Cultura Científica, l’optativa de 1r de Batx. Al ser una optativa hi ha alumnes tan de ciències com de lletres, així que he preparat una classe senzilla per parlar sobre els perills de conèixer la informació genètica, prèvia visualització de la pel·lícula GATTACA. S’ha generat debat sobre els perills la discriminació associada i el dret a no saber.

Aquesta setmana han sigut les avaluacions. He assistit a la de tots els cursos per vore les propostes que es plantejaven en les classes amb els alumnes més conflictius, i conèixer com es desenvolupa una sessió d’avaluació. 


Setmana del 19 al 23 de març:
Durant aquesta setmana he realitzat els exàmens del tema de les plantes als i les alumnes de primer d’ESO per avaluar-los abans de les vacances. He plantejat l’examen, l’he corregit i els he posat nota. Aquells alumnes que han presentat totes les activitats correctament i a temps han tingut una bonificació de fins a un punt en la nota de l’examen.

El dijous el centre ha rebut a alumnes d’altres instituts per celebrar les olimpíades gregues, s’han realitzat competicions esportives i tallers ambientats en l’antiga Grècia. El divendres s’ha realitzat una jornada cultural i de convivència abans de les vacances amb tallers, teatre, esmorzar.


 

Comentaris