Recopilació setmanal de les activitats realitzades durant l'estança de pràctiques a l'IES Montserrat Roig.
Setmana del 1 al 9 de febrer:
Setmana d’inici i presa de contacte amb l’institut i l’ambient de l’IES
Montserrat Roig.
El primer dia tinguérem una
reunió de benvinguda amb el secretari del centre, el qual ens va fer una breu
explicació de l’organització del centre, els alumnes, els cursos que s’imparteixen,
els documents del centre, etc. Posteriorment ens van presentar el nostre
tutor, que ens va fer entrega de l’horari i ens va fer una breu ruta perquè coneguérem
el recinte. Aquest mateix matí vam assistir a la reunió de tutors per conèixer
la dinàmica que es segueix i de quins temes es parlen.
Al llarg d’aquesta setmana tan la meua companya d’especialitat com jo vam assistir
a les diferents classes on ens vam presentar als i les alumnes i vam conèixer
tots els cursos que imparteix el nostre tutor: 1r ESO, 4t ESO, 1 BATX i FPB
mòdul de perruqueria. Durant aquests dies vam estar observant les classes i
ajudant i resolvent dubtes durant la realització d’exercicis a l’aula.
Setmana del 12 al 16 de febrer:
Durant aquesta setmana ens he anat poc a poc familiaritzant-me amb les
classes i coneixent els i les alumnes. Tot i que principalment estic observant
les classes, m’involucre cada vegada més
ajudant-los amb els dubtes que els sorgeixen quan treballen a classe.
Durant aquesta setmana també he assistit a les sessions de tallers que s’organitzen
a l’hora de tutoria. Els i les professores del centre han organitzat un conjunt
de tallers als quals els i les alumnes es poden apuntar lliurement (taller de
debat, taller de música, taller de zumba,...) i s’organitzen a l’hora de
tutoria alternant-se, una setmana tutoria amb el tutor del grup i altra taller.
Aquests tallers s’imparteixen per uns 2-3 professors del centre.
A més vaig assistir a un altra reunió de tutors en la que es va parlar
sobre l’organització d’horaris per a xarrades impartides per personal extern al
centre al llarg del més de març: educació sexual, islamofòbia, xarrades pel dia
de la dona treballadora (8M).
Setmana del 19 al 23 de febrer:
Durant aquesta setmana he continuat observant les classes i he començat a
preparar la unitat didàctica de l’assignatura d’especialitat Ciències Naturals.
En concret impartiré el tema de La Informació Genètica als alumnes de 4t d’ESO.
Per a la seua preparació el meu tutor m’ha facilitat la programació didàctica d’aquest
nivell que m’ha servit d’ajuda per estructurar i redactar la programació
didàctica que he d’entregar. També he començat a preparar el tema de plantes que impartiré la següent
setmana als alumnes de 1r d’ESO.
Aquesta setmana vaig assistir de nou a la reunió de tutors, en la qual van
parar sobre el problema de la falta de puntualitat a l’hora de recollir dels
diners del viatge de fi de curs de 4t d’ESO, així com possibles solucions per
evitar que es tornen a repetir aquests problemes en l’organització de futurs
viatges. També es va parlar de la vaga feminista del 8 de març, i de possibles
activitats que es realitzarien aquest dia en el centre.
Setmana del 26 de febrer al 2 de març:
Durant aquesta setmana he
començat a donar classe de Biologia i
Geologia als i les alumnes de 1r d’ESO ( als dos cursos que té el meu tutor). Són dues classes complicades amb alumnes molt
dispersos, per la qual cosa he intentat preparar activitats que els pogueren resultar
més entretingudes.
(1)
Una fitxa amb
espais i definicions per completar. Introducció del tema de les plantes,
principals diferències entre plantes i animals i procés de fotosíntesis.
(2)
Activitats
per a l’estudi de la fotosíntesis i el fototropisme. Han plantat llentilles en
gots de plàstic i cotó, i s’han dividit en 2 grups. Un grup deixarà les plantes
a fosques i l’altre amb llum durant una setmana. Posteriorment els que tinguen les plantes amb
llum les cobriran amb una caixa que tinga un forat per estudiar el
fototropisme. Finalment compararem els resultats.
He assistit a la realització
de 2 exàmens a 4t i 3r d’ESO i he ajudat al meu tutor a vigilar als alumnes per
evitar còpies durant la realització del mateix. A la resta de cursos he
continuat assistint i participant en la classe resolvent dubtes i ajudant a
posar ordre. També he fet una guàrdia i he assistit al taller de debat que s’organitza
a l’hora de les tutories.
Setmana del 5 al 9 de març:
Setmana del 5 al 9 de març:
Durant
aquesta setmana he continuat
donant les classes als i les alumnes de 1 d’ESO. He continuat amb
el temari de les plantes i hem estat estudiant les parts de la flor
i la polinització amb una fitxa. A més també els vaig proposar
eixir al pati per buscar fulles i perquè les classificaren segons
una plantilla que els vaig proporcionar. Després em van haver
d’entregar en un full les fulles pegades i classificades. Pense
que aquesta activitat els va agradar, tot i que alguns no
m’entregaren el resultat. Són unes classes molt disperses raó
per la qual em vaig plantejar proposar-los activitats un poc
diferents per mantindre’ls motivats i motivades.
Pel
que fa a la resta de cursos vaig assistir a les classes i vaig
atendre tots els dubtes que els sorgien. Els alumnes comenten que els
agrada tindre a més d’un professor/a per preguntar dubtes i que
els ajude, sobretot el curs de FP básica.
Setmana
del 12 al 16 de març:
Durant
aquesta setmana he finalitzat amb el tema de las plantes amb els
alumnes de 1r
d’ESO. He començat a donar una classe en l'assignatura de Cultura
Científica, l’optativa de 1r
de Batx. Al ser una optativa hi ha alumnes tan de ciències com de
lletres, així que he preparat una classe senzilla per parlar sobre
els perills de conèixer la informació genètica, prèvia
visualització de la pel·lícula GATTACA. S’ha generat debat sobre
els perills la discriminació associada i el dret a no saber.
Aquesta
setmana han sigut les avaluacions. He assistit a la de tots els
cursos per vore les propostes que es plantejaven en les classes amb
els alumnes més conflictius, i conèixer
com es desenvolupa una sessió d’avaluació.
Setmana
del 19 al 23 de març:
Durant
aquesta setmana he realitzat els exàmens del tema de les plantes als
i les alumnes de primer d’ESO per avaluar-los abans de les
vacances. He plantejat l’examen, l’he corregit i els he posat
nota. Aquells alumnes que han presentat totes les activitats
correctament i a temps han tingut una bonificació de fins a un punt
en la nota de l’examen.
El
dijous el centre ha rebut a alumnes d’altres instituts per celebrar
les olimpíades gregues, s’han realitzat competicions esportives i
tallers ambientats en l’antiga Grècia. El divendres s’ha
realitzat una jornada cultural i de convivència abans de les
vacances amb tallers, teatre, esmorzar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada